Den glade vinner av vår iPad mini julekonkurranse ble en fornøyd FakturaNett.no kunde, Lena Østby fra Bjørkelangen Blomster. I forbindelse med overrekkelsen av iPaden til Lena Østby stilte vi henne noen spørsmål om hennes erfaringer med bruk av FakturaNett.no.
Kan du fortelle FakturaNett.no sine andre kunder og lesere litt om deg selv og bedriften din?
Bjørkelangen Blomster er en blomsterbutikk med interiør som ligger i Bjørkelangen senter. Vi startet opp i mars i fjor, da vi tok da over etter forrige eier. Bjørkelangen Blomster er en del av Interflora kjeden. Butikken gjør det bra, men vi opplever stor konkurranse fra matvarebutikkene som også selger konkurrerende varer. Kundene våre er alt fra personer på 16 år som kjøper gaver til kjæresten sin opp til eldre personer som skal feire 50 års bryllupsdag. Vår spesialitet er at vi kun lager egne buketter og alltid pynter plantene slik at de får en personlig stil. Du kan si at vi lager alt helt fra bunnen av.
Hvordan oppdaget du FakturaNett.no?
Jeg søkte på nettet og Googlet etter fakturaprogram. Da så jeg på 4-5 stykker, men valgte FakturaNett.no
Har du brukt lignende programmer tidligere og hva var grunnen til at du valgte å bruke FakturaNett.no da du ble kunde?
Nei det har jeg aldri gjort.
Hva syns du er det beste med FakturaNett.no?
Jeg synes det er enkelt å sender perioderapporter til min regnskapsfører og ikke minst at jeg kan jobbe fra forskjellige pc’er, enten jeg er på jobb eller hjemme. Prisen er viktig og da la jeg vekt på at FakturaNett.no ikke var for dyrt. Og det er jo Gratis om du har 5 inntil kunder. Den siste tingen er at det ikke koster penger pr. faktura vi sender.
Har du benyttet deg av våre samarbeidspartnere eller tenker du å gjøre det?
Jeg har sett på det, men ikke benyttet dem ennå.
Hva syns du om at vi kan holde meget lave priser pga. samarbeid med aktører som Svea etc?
Ja det synes jeg er helt greit.
Er det noe du kunne tenke deg at FakturaNett implementerte i fremtiden, er det noen funksjoner du savner?
Når jeg skal sende purring, ønsker jeg å kunne legge til purregebyr. I dag løser jeg dette med å bruke en kopi av fakturaen og lage en ny faktura med purregebyret. Vi purrer også med bruk av sms og varsler kunden. Hva har du tenkt å bruke iPad’en din til? Jeg har aldri hatt en iPad, men det blir jo lettvint når jeg skal ut og farte. Da kan jeg følge med FakturaNett.no og regningene.
Skal du være med på neste iPad konkurranse?
Det må jeg selvsagt!